Rozlišování délky slabik ve slovech je častým problémem mnoha dětí, zvláště dětí s SPU – zejména s dyslexií. Pro nápravu je vhodné zapojit i všechny smysly pomocí různých pomůcek a aktivit a vše různě kombinovat.
Sluch – znázorňovat délku slabik a hlásek pomocí různých hudebních nástrojů nebo bzučáku.
Zrak – zapisovat délku čárkami a tečkami, čárkou nad obloučky.
Hmat – manipulace s žetony, krátká – kolečko, dlouhá – obdélník. Při vyslovování slova po slabikách přejíždějí po dlouhé čárce a dotknou se kolečka. Děti mohou i někomu dlouze a krátce tisknout ruku nebo si délku slova ve skupině posílat jako „elektrický proud“.
Pohyb – děti vyjadřují délku tím, že se skrčí, natáhnou v leže, ve stoje vyskočí. Slova mohou po slabikách i krokovat – dlouhé a krátké kroky či skoky.
Manipulační pomůcku na nácvik rozlišování délky hlásek a slabik můžete zakoupit zde.